20 min telefonisch of videogesprek
Artikel 1 – definities
Aanvullende Voorwaarden betekent deze aanvullende voorwaarden.
Actievoorwaarden betekent de actievoorwaarden van toepassing op acties voor het gebruik van Health-e, deze staan vermeld op de specifieke actie pagina en/of social media kanalen.
Algemene voorwaarden betekent de meest recente versie van de algemene voorwaarden consumenten en zakelijk, zoals in bijlage 2 bij deze Aanvullende Voorwaarden en vindbaar op www.vodafone.nl/voorwaarden.
Credit(s) betekent het tegoed dat is inbegrepen in je abonnementsvorm of het tegoed dat je in de Health-e applicatie hebt aangeschaft, en dat de gebruiker de mogelijkheid geeft om consulten in te plannen in de Health-e applicatie.
Health-e applicatie betekent de softwaretoepassing die is ontworpen door Teladoc Health om de Health-e Diensten uit te voeren op mobiele iOS- en Android-apparaten, waaronder smartphones en tablets.
Health-e Diensten betekent de gezondheidszorg en gezondheidszorg gerelateerde diensten geleverd door Teladoc Health via de Health-e applicatie of andere Health-e platforms.
Health-e platform betekent de webpagina www.vodafone.nl/health-e, de Health-e applicatie alsmede enig ander middel waarop de Health-e Diensten beschikbaar worden gemaakt.
Teladoc Health betekent de rechtspersoon Teladoc Health Nederland B.V. gevestigd te Kabelweg 37, 1014BA Amsterdam met kamer van koophandel nummer 82670420.
Teladoc Health Voorwaarden betekent de toepasselijke algemene voorwaarden van Teladoc Health voor de Health-e applicatie en de Health-e Diensten. De voorwaarden zijn vindbaar via www.health-e.teladochealth.nl.
Vodafone betekent de rechtspersoon Vodafone Libertel B.V. gevestigd te Avenue Ceramique 300, 6221 KX Maastricht met kamer van koophandel nummer 14052264.
Artikel 2 – toepasselijkheid en je abonnement1.
1. Deze Aanvullende Voorwaarden alsmede de Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op jouw aankoop bij Vodafone voor het gebruik van Health-e.
2. Naast deze Aanvullende Voorwaarden kunnen er tevens Actievoorwaarden van toepassing zijn. Als de bepalingen van de Aanvullende Voorwaarden en de Actievoorwaarden onderling tegenstrijdig zijn, dan gelden de Actievoorwaarden met voorrang.
3. Vodafone verkoopt Health-e aan jou en koopt Health-e in van Teladoc Health. Je sluit een overeenkomst om Health-e te kunnen gebruiken met Vodafone. Vodafone is uitsluitend eindverantwoordelijk voor (i) jouw overeenkomst met Vodafone, (ii) de vergoedingen, facturatie en betalingsvoorwaarden, (iii) de (minimum)duur en opzeggingsvoorwaarden, (iv) eerlijk gebruik, (v) aansprakelijkheid onder jouw overeenkomst met Vodafone, (vi) klachten en klantenservice over de verantwoordelijkheden van Vodafone en (vii) het verwerken van persoonsgegevens door Vodafone in overeenstemming met het privacy statement.
4. Het Health-e platform en de Health-e Diensten worden geleverd door Teladoc Health. Als je gebruik maakt van bepaalde Health-e gezondheidszorgdiensten, bijvoorbeeld een consult met een BIG-geregistreerde hulpverlener, zoals een huisarts, komt er een geneeskundige behandelingsovereenkomst tot stand tussen jou en Teladoc Health. Op het gebruik van een Health-e platform en de Health-e Diensten zijn daarom ook de Teladoc Health Voorwaarden van toepassing. Je dient de Teladoc Health Voorwaarden te accepteren, voordat je gebruik kunt maken van de Health-e Diensten via een Health-e platform.
5. Teladoc Health is eindverantwoordelijk voor alles waarvoor Vodafone niet verantwoordelijk is, waaronder (i) het Health-e platform en de Health-e Diensten en de werking daarvan, (iii) de aansprakelijkheid onder jouw (geneeskundige behandel)overeenkomst met Teladoc Health, (iv) klachten over de verantwoordelijkheden van Teladoc Health, (v) de aansprakelijkheid onder jouw overeenkomst met Teladoc Health en (vi) de verwerking van persoonsgegevens door Teladoc Health in overeenstemming met het privacy statement van Teladoc Health.
6. Als de bepalingen van de Aanvullende Voorwaarden en/of de Actievoorwaarden en de voorwaarden van Teladoc Health onderling tegenstrijdig zijn dan gelden de voorwaarden van Teladoc Health met voorrang.
7. Een Health-e platform kan ook (hyper)links naar applicaties en dienstenvoorwaarden van derden bevatten. Welke voorwaarden dit zijn en waar je deze vindt, staat op het Health-e platform. Je bent zelf verantwoordelijk voor het lezen, opslaan en al dan niet accepteren van deze voorwaarden. Als de voorwaarden van Vodafone en/of Teladoc Health onderling tegenstrijdig zijn met de voorwaarden van de derde dan gelden de voorwaarden van de derde met voorrang.
Artikel 3 – je abonnement en gebruik
1. Je wordt als abonnee ook hoofd-accounthouder en verkrijgt daarmee een gebruiksrecht voor het gebruik van de Health-e Diensten via het Health-e platform. Teladoc Health kan nadere voorwaarden stellen aan de gebruikers van bepaalde Health-e Diensten, deze voorwaarden vind je in de Teladoc Health Voorwaarden.
2. Vodafone heeft het recht een overeenkomst voor het gebruik van de Health-e Diensten met je te weigeren als:
a. Vodafone redelijkerwijze verwacht dat je de afspraken onder de overeenkomst niet zal naleven, bijvoorbeeld omdat je afspraken onder andere overeenkomsten met Vodafone (eerder) niet bent nagekomen;
b. je een betaalachterstand hebt bij Vodafone voor andere diensten en de dienstverlening als gevolg daarvan is opgeschort, je bent afgesloten, het abonnement is of wordt beëindigd en/of een door Vodafone ingeschakeld incassobureau verschuldigde betalingen namens Vodafone bij je incasseert;
c. Vodafone redelijkerwijze vermoedt dat je zal frauderen of de Health-e Diensten zal misbruiken, bijvoorbeeld omdat je eerder hebt geprobeerd om de Health-e Diensten te misbruiken of om te frauderen;
d. je een betalingsregeling hebt getroffen met Vodafone of een door Vodafone ingeschakeld incassobureau ten aanzien van achterstallige betalingen voor Vodafone diensten;
e. je failliet bent verklaard of onder bewind staat en de bewindvoerder geen toestemming geeft voor het sluiten van deze overeenkomst; en/off.
f. je anderszins redelijkerwijze niet als kredietwaardig wordt aangemerkt.
3. Na het sluiten van de overeenkomst met Vodafone ontvang je een bevestiging van Vodafone. Je kunt jouw account direct na activatie gebruiken.
4. Om gebruik te kunnen maken van de Health-e Diensten via het Health-e platform moet je beschikken over, in geval van de mobiele applicatie, de laatste of twee direct daaraan voorafgaande versies van je besturingssysteem (iOS of Android), of in geval van de webpagina, een browserversie die wordt ondersteund door de producent van het apparaat waarop de webpagina wordt geopend.
5. Je kunt als abonnee en hoofd-accounthouder andere gebruikers uitnodigen en verschillende sub-accounts aanmaken voor andere gebruikers. Het maximale aantal gebruikers binnen één hoofdaccount is vier (4): 1 hoofd-accounthouder, 1 mede-accounthouder en 2 sub-accounthouders. Je bent als hoofd-accounthouder verantwoordelijk voor het gebruik van het Health-e platform en Health-e Diensten door alle gebruikers. De hoofd-accounthouder is dus ook verantwoordelijk voor alle gemaakte kosten door andere gebruikers, en verstrekt daartoe, voor zover noodzakelijk hierbij, een onherroepelijke volmacht aan de andere accounthouders om handelingen, waaronder het plaatsen van bestellingen of de aankoop van Credits, binnen de Health-e platforms namens de hoofd-accounthouder te verrichten.
6. Een account (van iedere gebruiker) is bedoeld voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik en is niet overdraagbaar. Het is verboden om inloggegevens te delen met anderen. Neem direct contact op met Teladoc Health bij (een vermoeden van) onbevoegd gebruik of verlies van een account of de daartoe benodigde persoonlijke inloggegevens.
Artikel 4 - de dienst en up- & downgrade
1. Je kunt verschillende abonnementsvormen aangaan. Binnen de verschillende abonnementsvormen kun je beschikken over een aantal Credits die je kunt gebruiken voor het gebruik van consulten op het Health-e platform. Het aantal Credits worden iedere 12 maanden vernieuwd. Ongebruikte Credits komen na 12 maanden te vervallen.
2. Je abonnement gaat in op de dag van activering van je account op een Health-e platform. Vanaf dat moment start de facturatie en, indien van toepassing, de minimumduur van de overeenkomst.
3. Naast de Credits die bij je abonnement zitten inbegrepen, kun je ook los Credits aankopen (hierna ‘Aangekochte Credits’). Aangekochte Credits blijven onbeperkt geldig tenzij de overeenkomst wordt beëindigd. In dat geval vervallen de Credits in overeenstemming met artikel 5 van deze Aanvullende Voorwaarden.
4. Een consult kan verschillen in tijdsduur. Bij het plannen van een consult kan je hierin een keuze maken.
Artikel 5 – duur, opzeggingsvoorwaarden en wijzigingen
1. Je sluit de overeenkomst voor gebruik van Health-e met Vodafone voor onbepaalde tijd. De overeenkomst is maandelijks opzegbaar. Na opzegging eindigt je abonnement op de laatste dag van de lopende factuurperiode (de ‘einddatum’). Dit betekent bijvoorbeeld dat een abonnement voor gebruik van Health-e dat is ingegaan op de 15e van de maand, na opzegging van het abonnement eindigt op de 14e van de volgende maand.
2. Opzeggen kan op dezelfde manier als dat je de overeenkomst voor Health-e bent aangegaan. Vodafone mag de overeenkomst voor gebruik van Health-e op dezelfde manieren opzeggen als jij. Opzeggen kan vanuit de Health-e app zelf, indien dit niet lukt dan kan er contact worden gezocht met Vodafone via https://www.vodafone.nl/health-e Bij beëindiging van de overeenkomst, eindigt ook je recht op gebruik van de Health-e Diensten via het Health-e platform.
3. Tot de einddatum is het mogelijk om Credits te kopen. Je kan tot en met 8 dagen na de einddatum nog afspraken inplannen om je Credits te gebruiken. Als je deze Credits niet binnen 8 dagen na de einddatum gebruikt, vervalt je tegoed zonder enig recht op terugbetaling of vergoeding.
4. De overeenkomst met Health-e loopt voor onbepaalde tijd. Vodafone kan met de klant een minimumduur van de overeenkomst voor Health-e overeenkomen. Na afloop van de minimumduur is deze maandelijks kosteloos opzegbaar. Als de overeenkomst eindigt tijdens de minimumduur, op jouw verzoek of op initiatief van Vodafone (bijvoorbeeld omdat je niet betaalt), is Vodafone gerechtigd schadevergoeding in rekening te brengen die gebaseerd is op (een deel van) de resterende abonnementstermijnen. Vodafone baseert zich hierbij op de richtlijnen in de rechtspraak.
5. Vodafone heeft het recht deze Aanvullende Voorwaarden en/of de toepasselijke tarieven of vergoedingen eenzijdig te wijzigen en zal je daarover informeren. Als je het recht hebt om je overeenkomst kosteloos op te zeggen dan zal Vodafone je dat minimaal een maand voordat de wijziging in gaat laten weten.
Artikel 6 – herroepingsrecht en annuleren
1. Je hebt het recht om de overeenkomst voor Health-e met Vodafone zonder opgaaf van redenen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelbevestiging, te herroepen. Je kan deze annulering doorgeven via de Health-e app zelf (jouw abonnement) of onze klantenservice via https://www.vodafone.nl/health-e .
2. Je hebt Vodafone bij bestelling verzocht om de diensten al te leveren tijdens de herroepingstermijn. Vodafone kan daarom eventuele gebruik- en verbruikskosten bij je in rekening brengen. Daarnaast kan Vodafone de pro rata abonnementskosten bij je in rekening brengen. Dit wordt berekend door het maandelijkse abonnementsbedrag te delen door 30 kalenderdagen en te vermenigvuldigen met het aantal dagen vanaf de ingangsdatum tot herroeping. Bijv. je herroept de overeenkomst na 8 dagen dan berekent Vodafone de pro rata abonnementskosten als volgt: (maandelijks abonnementsbedrag/30)*8.
3. Als je Credits hebt aangekocht en besluit gebruik te maken van je herroepingsrecht wordt het tegoed in je account binnen 14 dagen na herroeping aan je terugbetaald, tenzij je de Credits hebt gebruikt voor het plannen van een consult en kosten worden gemaakt in overeenstemming met lid 4 van dit artikel.
4. Je kunt geplande afspraken kosteloos en zonder opgave van reden tot 48 uur voorafgaand aan de afspraak annuleren. Dit kan via de Health-e applicatie. Gebruikte Credits die bij je abonnement zitten inbegrepen worden dan automatisch weer bijgeschreven in je account. Voor een terugbetaling van Aangekochte Credits of het verzetten van een afspraak die met Aangekochte Credits is betaald, dien je contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone via https://www.vodafone.nl/health-e .
5. Annuleer je je afspraak binnen 48 uur voorafgaand aan je afspraak of ben je niet aanwezig, dan verlies je de ingezette Credits voor deze geplande afspraak in geheel. Je doet afstand van je herroepingsrecht bij het plannen van de afspraak.
Artikel 7 – eerlijk gebruik
1. Vodafone mag nadere voorwaarden aan het gebruik van het Health-e platform of de Health-e Diensten verbinden of additionele kosten voor het gebruik in rekening brengen ingeval van fraude, misbruik of onredelijk gebruik. In dat geval heeft Vodafone ook het recht om, Teladoc Health opdracht te geven om, het gebruik van het Health-e Platform en/of Health-e Diensten (tijdelijk) op te schorten of te beëindigen. In geval van (een vermoeden van) fraude, misbruik of onredelijk gebruik door een gebruiker, zal Vodafone de hoofd-accounthouder informeren en verzoeken om de fraude, het misbruik en/of onredelijke gebruik te stoppen. Indien de fraude, het misbruik en/of onredelijke gebruik na waarschuwing van Vodafone daartoe niet stopt, kan Vodafone hier additionele kosten voor in rekening brengen. Indien de fraude, het misbruik en/of onredelijke gebruik desalniettemin niet eindigt, is Vodafone gerechtigd de overeenkomst te beëindigen zonder enige vergoeding of mededeling daartoe aan de hoofd-accounthouder of enige andere gebruiker. Tevens vervalt op dat moment het recht om gebruik te maken van het Health-e platform en/of de Health-e Diensten.
2. Vodafone heeft het recht Teladoc Health te instrueren om, het gebruik van (een deel van) het Health-e Platform en/of de Health-e Diensten onmogelijk te maken of op te schorten als het Health-e platform en/of de Health-e Diensten niet op een normale of op de bedoelde manier wordt gebruikt, of indien daartoe een vermoeden bestaat. Een opschorting van de dienstverlening wegens abnormaal of onbedoeld gebruik duurt 14 dagen. Je mag de overeenkomst altijd opzeggen. Gedurende deze periode blijf je verplicht tot betaling. Eindigt het abnormale of onbedoelde gebruik niet na 14 dagen dan is Vodafone gerechtigd de overeenkomst met je op te zeggen zonder enige vergoeding verschuldigd te zijn. Tevens vervalt op dat moment het recht om gebruik te maken van het Health-e platform en de Health-e Diensten.
3. Als je een waarschuwing van Vodafone ontvangt naar aanleiding van (een vermoeden van) fraude, misbruik of onredelijk, abnormaal of onbedoeld gebruik, moet je de instructies van Vodafone om dergelijk handelen (of nalaten) te stoppen opvolgen.
4. Vodafone is niet aansprakelijk voor eventuele schade of kosten die hier uit voortvloeien.
Artikel 8 – vergoedingen, tarieven, facturatie en betaling
1. Je bent voor je gebruik van het Health-e platform en de Health-e Diensten een vergoeding verschuldigd.
2. Jij bent de vergoedingen onder de Overeenkomst met Vodafone verschuldigd, ongeacht of het gebruik van het Health-e platform en de Health-e Diensten geheel of gedeeltelijk voor vergoeding door jouw zorgverzekeraar of de zorgverzekeraar van een andere gebruiker in aanmerking komt. De verschuldigde vergoedingen zijn, voor zover van toepassing, inclusief BTW. Je vindt de verschuldigde vergoedingen in de bestelbevestiging die je ontving bij het sluiten van de Overeenkomst met Vodafone, en in het abonnementsgedeelte van jouw Health-e applicatie Daarnaast vind je op www.vodafone.nl/health-e een algemeen overzicht van de actuele tarieven voor het gebruik van Health-e.
3. Vodafone heeft het recht om de tarieven en vergoedingen één keer per jaar op 1 oktober aan te passen aan de hand van de Consumentenprijsindex van het CBS. Als Vodafone dit doet binnen 3 maanden nadat je met Vodafone een abonnement voor Health-e bent aangegaan, mag je de overeenkomst kosteloos beëindigen.
4. Bij het aangaan van de overeenkomst geef je een door Vodafone aangewezen partij een machtiging tot automatisch incasseren van het maandelijks gefactureerde bedrag. Betalingen aan deze partij in overeenstemming met de in de factuur gestelde eisen geldt als een bevrijdende betaling onder jouw Overeenkomst met Vodafone.
5. Elke factuur in de Health-e applicatie moet betaald zijn binnen de daarvoor gestelde termijn en anders 14 dagen nadat de factuur beschikbaar is gesteld in de Health-e applicatie. Is het geld niet tijdig ontvangen, dan is Vodafone gemachtigd om de dienst op te schorten zonder kennisgeving.
6. Als het verschuldigde bedrag niet kan worden geïncasseerd (bijvoorbeeld omdat het saldo op je rekening te laag is) kan Vodafone kosten in rekening brengen, zoals storneringskosten.
7. Vodafone brengt de verschuldigde vergoedingen voor deze overeenkomst maandelijks in rekening via de factuur die je kunt raadplegen in de Health-e applicatie. Een Credit verschijnt na aankoop op de factuur ongeacht of deze al is ingezet voor een consult.
8. Door het betalen van de factuur ga je akkoord met het ontvangen van een elektronische factuur via de app. Als er per ongeluk te weinig is gefactureerd, kun je daarvoor een extra factuur ontvangen. Als er per ongeluk teveel is gefactureerd dan zal het teveel betaalde worden verrekend of teruggestort.
9. Als je het niet eens bent met de bedragen die je moet betalen voor Health-e, kun je hiervoor bij Vodafone een klacht indienen. Deze klacht moet je indienen binnen twee maanden na de factuurdatum of datum waarop de kosten van jouw rekening zijn afgeschreven.
10. Als je jouw rekeningen aan Vodafone niet betaalt, dan mag Vodafone Teladoc Health instructies geven om de toegang tot (een deel van) het Health-e platform en de Health-e Diensten en het gebruik daarvan, zoals de mogelijkheid om Credits aan te kopen, op te schorten of te beëindigen, tenzij er een klacht over de Health-e Diensten aanhangig is. Dan zal Vodafone je klacht eerst onderzoeken en pas bij afwijzing van een klacht instructies geven om over te gaan tot opschorting of beëindiging.
Artikel 9 – intellectuele eigendomsrechtenAlle rechten van intellectuele of industriële eigendom op alle krachten of uit hoofde van de overeenkomst, ontwikkelde of ter beschikking gestelde diensten berusten uitsluitend bij Vodafone, Teladoc Health of hun licentiegevers.
Artikel 10 – aansprakelijkheid
1. Vodafone is niet aansprakelijk voor de door Teladoc Health geleverde Health-e Diensten of het gebruik van het Health-e platform, waaronder enige aansprakelijkheid op grond van de geneeskundige behandelovereenkomst tussen jou en Teladoc Health.
2. Teladoc Health is geen hulppersoon van Vodafone in de zin van artikel 7:462 BW, artikel 7:507 BW, artikel 6:76 BW noch als bedoeld in enige andere bepaling.
3. Teladoc Health doet haar best om te zorgen dat het Health-e platform alsmede de Health-e Diensten beschikbaar zijn en goed werken. Echter mocht er sprake zijn van overmacht, situaties buiten de controle van Teladoc Health, zoals in het geval van een pandemie of andere noodsituaties op het vlak van gezondheidszorg) dan is Vodafone niet aansprakelijk voor enige schade die als gevolg van of in relatie daartoe ontstaat.
Artikel 11 – vragen & klachten
1. Als je iets bij Vodafone koopt, heb je het recht dat het goed werkt zoals we met je hebben afgesproken. Heb je toch iets gekocht dat niet goed werkt of wijkt het af van wat er met je is afgesproken? Neem dan contact op met de Vodafone klantenservice zodat we het voor je kunnen oplossen.
2. De hoofd-accounthouder kan bij vragen of klachten over de overeenkomst met Vodafone en de verantwoordelijkheden van Vodafone contact opnemen met de Vodafone klantenservice via vodafone.nl/contact
3. Vodafone is geen medische dienstverlener en daarom kunnen en mogen we je niet helpen bij medische vragen. Voor inhoudelijke vragen of klachten over het Health-e platform of de Health-e Diensten of jouw gebruik hiervan, zullen we je daarom doorverwijzen naar Teladoc Health.
Artikel 12 – privacy
1. Op het Health-e platform en de Health-e Diensten zijn de (privacy) voorwaarden van Teladoc Health van toepassing, deze vind je onderaan op www.health-e.teladochealth.nl. Teladoc zal aan jou, indien noodzakelijk, toestemming vragen voor het gebruik van je gegevens.
2. Op de facturatie en betalingen voor Health-e zijn de (privacy) voorwaarden van de partij die is aangewezen door Vodafone van toepassing. Deze voorwaarden vind je op de Health-e Platforms en gaan voor op het bepaalde in de Algemene Voorwaarden met betrekking tot facturatie en betalingen.
3. Voor meer informatie over hoe Vodafone omgaat met jouw data ten behoeve van jouw Health-e overeenkomst met Vodafone, kun je het Vodafone privacy statement nalezen. Kijk hiervoor op vodafone.nl/privacy. Je kunt dit Privacy Statement ook kosteloos bij ons opvragen via de Vodafone klantenservice.
4. Vodafone verstrekt bij het aangaan van de overeenkomst met Vodafone alleen noodzakelijke gegevens aan Teladoc Health. Vodafone ontvangt van Teladoc Health geen gebruiksgegevens van het Health-e platform en/of de Health-e Diensten en Vodafone verwerkt of ontvangt geen medische informatie. Vodafone heeft geen inzage in jouw medische gegevens.
5. Vodafone verstrekt bij het aangaan van de overeenkomst met Vodafone alleen noodzakelijke gegevens aan de partij die de facturatie voor Vodafone verricht.
6. Vodafone kan vragen of je mee wilt werken aan tevredenheidsonderzoek. Indien je dit niet op prijs stelt, kun je dit laten weten aan Vodafone.
7. Om je privacy rechten uit te oefenen (bijvoorbeeld inzage, verzet of verwijdering), kun je terecht in My Vodafone of bij Vodafone klantenservice. Vodafone kan je verzoek om je medische gegevens in te zien, te porteren of verwijderen niet in behandeling nemen omdat Vodafone geen toegang heeft tot deze gegevens. Hiervoor kun je terecht bij klantenservice van Teladoc Health via de Health-e App. Tevens heeft Vodafone geen toegang tot jouw gegevens bij de derde partij die de facturatie voor Vodafone verricht. Hiervoor kun je terecht bij de klantenservice van deze betaaldienstverlener zoals getoond op de Health-e Platforms (app of Web).
Artikel 13 – overig
1. Jouw rechten en verplichtingen onder de Health-e overeenkomst met Vodafone zijn niet overdraagbaar, zonder schriftelijke toestemming van Vodafone.
2. Op de overeenkomst met Vodafone is Nederlands recht van toepassing.
Artikel 14 - Algemene Voorwaarden Vodafone
Door in te stemmen met de Health-e dienstvoorwaarden, wordt ook ingestemd met de Algemene voorwaarden van Vodafone. Deze zijn hier in te zien & op te slaan: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/voorwaarden/actueel/algemene_voorwaarden.pdf